PUTOPISAC

INDIJA

Hinduizam nema svog osnivača niti neku svoju knjigu kao što je Biblija ili Kuran. Istina, pisana riječ postoji, jer osnovno učenje jeste zasnovano na drevnim Veda zapisima, od kojih je nastarije Rig Veda zapisano još prije 3000 godina. Najkraće rečeno, hindusi vjeruju u Bramana, koji je u suštini svega, od njega sve potiče i njemu se na kraju sve vraća. .                               Pročitaj više

UGANDA

Vozimo se preko planina Rwenzori, koje su prekrasne, a vrhovi su u magli. Pejzaž je očaravajući. Put je vrlo opasan, s jedne strane je duboka provalija. Nakon 3 sata stižemo do malog puta koji vodi u selo Pigmeja. Izlazimo iz matatua i nastavljamo pješke tim putem. Prolazimo pored drveća sa avokadom i kokosom, a ispred nas su planine Rwenzori. Ulazimo u selo koje se sastoji od malih zidanih kućica.                                 Pročitaj više

RUANDA

RWANDA

Već je pola 12, i Kigali nam izgleda strašno noću. Desilo se ono što smo htjeli izbjeći po svaku cijenu – stigli smo u Ruandu u ponoć. Ne znamo ni gdje ćemo, nemamo ni njihovog novca, i nikog ne znamo. A ne znamo čak ni gdje se tačno nalazimo. Oko nas se odmah okupilo nekoliko sumnjivih likova sa pitanjima gdje idemo. Još kad nam je prišao lik sa „kalašnjikovim“ u ruci, e to je bio vrhunac.                                Pročitaj više

TANZANIJA

TANZANIA

Oko 21.00 smo stigli u Moshi. Grad je mali i nalazi se na 850 m u podnožju čuvenog Kilimandžara i predstavlja glavni centar uzgajanja kafe u Tanzaniji. Kafa, koja inače potiče iz jugozapadne Etiopije, je došla u Tanzaniju u 19. vijeku i danas je jedan od glavnih izvoznih proizvoda države i važan dio nacionalne ekonomije. Iako u svijetu postoji…                     Pročitaj više

BURUNDI

Burundi zvanično nosi neslavnu titulu najsiromašnije zemlje na svijetu. Slično kao i Ruanda, prvo je bila kolonija Njemačke, a zatim i Belgije. Evropski kolonizatori su izazivali etničke podjele u stanovništvu da bi olakšali svoju vladavinu. Vlast je tradicionalno bila skoncentrisana u rukama manjinskih Tutsija, a glavnu ulogu je imao kralj, koji je naravno bio Tutsi.                                    Pročitaj više

BULGARIA

Manastir Rila leži sakriven duboko u Rila planinama i osnovao ga je vođa kolonije monaha po imenu Ivan Rilski 927. godine. Originalni manastir se nalazio 3 km odavde, ali je premješten na ovu lokaciju 1335. godine. Manastir je dao ogroman doprinos očuvanju bugarske kulture i religije za vrijeme otomanske vladavine. 1983. godine je stavljen na Unesco listu kao zaštićen spomenik svjetske kulturne baštine…                                                                                           Pročitaj više

HONG KONG

Samo područje Hong Konga možemo podijeliti na nekoliko cjelina: ostrvo Hong Kong, Kowloon, Nove teritorije i okolna ostrva. Lantau zovu još i “pluća Hong Konga”, jer je brdovito ostrvo prekriveno gustom šumom, a ovdje je i drugi najveći vrh cijelog administrativnog područja Hong Konga, Lantau Peak. Naš hostel je na odličnoj lokaciji, u samom srcu Kowloona, u dijelu grada poznatom kao Tsim Sha Tsui…                                   Pročitaj više

MACAU

Makao je jedan od dva specijalna administrativna regiona Narodne Republike Kine. Leži na zapadnoj strani delte rijeke Pearl, dok je na drugoj strani Hong Kong koji je udaljen 64 km. Na sjeveru se graniči sa kineskom provincijom Guangdong, a na jugu izlazi na Južno kinesko more. 1557. godine, Makao je iznajmljen Portugalu kao trgovačka luka od strane dinastije Ming. Portugalci su …                                                                                   Pročitaj više

THAILAND

Nastavljamo putovanje i dolazimo do ostrva Tup. Ostrvo je malo, a na njemu je previše turista za moj ukus. Tu su nam ponudili ručak koji se sastojao od riže, nekog povrća i komadića piletine. Sa ovog ostrva se može prehodati do drugog, jer je voda do koljena.Vidim da to mnogi i rade, pa se formirala cijela kolona turista u oba smjera koji prelaze između dva ostrva…                                                 Pročitaj više

MYANMAR

Bagan leži na zavoju moćne rijeke Irrawady. U početku se ovdje nalazila prosperitetna grad – država Pyu. Do 850. godine, grad je već imao ogromne dimenzije. Procvat Bagana započinje dolaskom na tron bamarskog kralja Anawratha 1044. godine. To je vrijeme kada je Myanmar bio u periodu prelaska sa Mahayana i Tantra budizma u Theravada budizam…             Pročitaj više

SINGAPORE

Republika Singapur je grad – država na krajnjem jugu Malajskog poluostrva i sastoji se od jednog većeg ostrva na kojem je i sam grad Singapur, a koje se zvanično zove Pulau Ujong, i još 62 manja ostrva oko njega. Država je visoko urbanizovana, tako da je preživjelo skoro zanemarljivo područje kišne šume oko grada. Prvo poznato naselje na ovom području je Temasek, iz vremena kada je princ Parameswara…             Pročitaj više

MALAYSIA

Kuala Lumpur, glavni i najveći grad Malezije, ima oko 1.8 miliona stanovnika i predstavlja glavni ekonomski, finansijski i kulturni centar zemlje. Lokalno ga zovu jednostavno KL i trenutno je jedna od tri federalne teritorije i čini jednu izolovanu enklavu unutar države Selangor. Osnovali su ga kineski radnici u potrazi za rudnicima kalaja 1857. godine na ušću rijeka Klang i Gombak.           Pročitaj više

Thailand

THAILAND

Svi Tajlanđani se stalno smiju i vrlo su ljubazni prema strancima. Prolazimo pored Spomenika demokratije, gdje se najčešće okupljaju demonstranti. Obišli smo dva hrama, od kojih je prvi Wat Intharavihan ili „Stojeći Buda“, sa ogromnom statuom Bude visokom 32 metra. Nezaobilazno je da vam svi i na svakom koraku nude da vas odvedu na sexy predstave…                   Pročitaj više

Cambodia

CAMBODIA

Ovo je napaćena zemlja sa nekoliko miliona mina zaostalih iz mnogih ratova, tako da se ne preporučuje mnogo šetanja van puteva. Kambodža ima oko 14 miliona stanovnika i ustavna je monarhija sa demokratskom vladom. Tako bar kažu. Ja sam imao priliku da budem tu baš na dan izbora i po priči jednog tuk – tukovca…                                                 Pročitaj više

Vietnam

VIETNAM

Saigon je staro ime grada koje koristi velika većina stanovnika i bio je glavni grad nekadašnjeg Južnog Vijetnama. Sadašnji službeni naziv je Ho Chi Minh City. Pod imenom Saigon, bio je glavni grad francuske kolonije koja se zvala Cochinchina, a kasnije nezavisne države Južni Vijetnam u periodu od 1955-1975. Južni Vijetnam, kao anti – komunistička država, borio se protiv…          Pročitaj više

Laos

LAOS

Nakon 22 sata vožnje i gužvanja u autobusu, stižem oko 16.00 u glavni grad Laosa – Vientiane ili lokalno Viang Chan. Vientiane ima oko 200.000 stanovnika. Laos je država u centralnom dijelu Indokine bez izlaza na more. Ima oko 6.7 miliona stanovnika. Nekadašnja francuska kolonija dobila je nezavisnost 1945. godine, iako je sve do 1954. godine Laos bio pod francuskom kontrolom…                                                          Pročitaj više

Indonesia

INDONESIA

U 1 sat iza ponoći smo sletili na aerodrom Ngurah Rai Airport u blizini Denpasara, na Baliju. Aerodrom se zapravo nalazi bliže gradiću Kuta, ali se međunarodno tretira kao Denpasar, po najvećem gradu na Baliju. Noć je, sa ruksacima na leđima idemo pješke prema Kuti, koja bi trebala biti 2 – 3 km južno od aerodroma. Taksisti su užasno dosadni.                Pročitaj više

KENIJA

KENYA

Jutro u Maasai Mara kampu. Izgleda da će biti predivan i sunčan dan. Idemo na kafu i doručak. Kuhar se zove Fred. Dobar doručak – bijeli pasulj i mala kobasica. Čujemo da je proradio vulkan na Islandu i da nad Evropom lebdi veliki oblak prašine. Svi letovi nad Evropom su otkazani. Ko zna šta se dešava u Evropi. Polazak u 8.00 na safari, skoro cijeli dan. U džipu ista ekipa kao i …                  Pročitaj više

JORDAN

Danas ću pokušati stići do Betanije na rijeci Jordan, mjestu krštenja Isusa. Arapi ovo mjesto zovu Al Maghtas. Na ovom mjestu su postavljeni temelji hrišćanske vjere. Ovdje su se sreli prvih pet apostola, a Isus je došao ovdje sa svog puta iz Galileje i Umm Qaisa i proveo ovdje tri dana nakon čega je proveo 40 dana u obližnjoj divljini. Cijela rijeka Jordan je vojna zona i civilima je pristup zabranjen.                                               Pročitaj više

SIRIJA

SYRIA

Damask nosi titulu najstarijeg stalno naseljenog grada na svijetu i trenutno ima oko 4.5 miliona stanovnika. U najranijim vremenima mnogi osvajači su se borili oko njega. Među prvim je bio kralj David od Izraela, Asirci u 732. p.n.e., Nabuhadnezar oko 600. p.n.e, Perzijanci, pa Aleksandar Veliki u 333. godini p.n.e. Pod Rimljanima grad je postao baza za borbu protiv Perzijanaca…      Pročitaj više

PORTUGAL

Belém je dio Portugala sa najvećom pomorskom istorijom. Sa ovog mjesta je i Vasco da Gama krenuo put Indije 1497. godine. Čini mi se da se polovina svih turista u gradu nalazi baš ovdje. To je i očekivano jer su ovdje dvije najveće atrakcije – Torre de Belém i Mosteiro dos Jerónimos. Prvo smo krenuli prema tornju jer nam je malo dalji. Do kule se dolazi malim drvenim mostićem na kojem je red od stotinjak turista. Međutim, sve ide prilično brzo, i nakon pola sata čekanja, ulazimo unutra. Kula je zaista impresivna i danas predstavlja pravi simbol Lisabona. Ova mala tvrđava je dobila zvaničan naziv Tvrđava Svetog Vinsenta, u čast sveca zaštitnika Lisabona.                                                                                                                        Pročitaj više