Indonezija

17.09.2013 (dan 3)

Singapore, Jakarta

Let je trajao cijelu noć. Najprije smo sletili u Singapur, a zatim nakon pola sata čekanja, nastavili let za Džakartu. Tačno u 18.20 po lokalnom vremenu, sletili smo na međunarodni aerodrom Soekarno – Hatta u Džakarti. Aerodrom nosi ime po prvom predsjedniku Indonezije Sukarnu i prvom potpredsjedniku Muhamedu Hati. Nismo planirali da se zadržavamo u Džakarti, nego da odmah pokušamo da uhvatimo let za Bali. Znam da imamo let sa Air Asia do Balija u 19.35, ali je pitanje da li ćemo stići na taj let. Dok smo prošli kontrolu pasoša i uzeli prtljag, već je bilo oko 19.00, tako da su se šanse za to već svele na minimum. Međunarodni letovi dolaze na Terminal 2, a Air Asia leti sa Terminala 3. Taksisti na aerodromu pokušavaju da nas prevare i da nas nagovore da nas voze do Terminala 3, naravno uz veliku cijenu. U čemu je prevara? Pa jednostavno, na aerodromu postoji besplatni shuttle bus, koji kruži od jednog do drugog terminala svakih 10 minuta. Ali putnik koji je upravo sletio uglavnom to ne zna, i to je činjenica koju ovi lešinari koriste. Druga stvar na koju treba obratiti pažnju je zamjena novca na aerodromu. Nakon sletanja, ljudi obično nemaju lokalnog novca kod sebe. Prva stvar koju će uraditi je zamjeniti nešto novca u lokalnu valutu. Lopovi su se sjajno dosjetili i postavili mjenjačnicu odmah na izlazu iz aerodroma na kojoj se za 1 euro dobije 14.000 rupija. To je vjerovatno najlošiji kurs koji se može zamisliti u zemlji. Realan kurs je 15.500 Rp za euro. Što je još smješnije, samo 20 metara od te mjenjačnice je druga u kojoj se novac može razmjeniti po normalnom, pravom kursu. Drago mi je da smo za sada izbjegli dvije zamke odmah na početku. Ovo je turistička zemlja, i hiljade takvih i mnogo gorih je ispred nas. Shuttle bus je odmah naišao i nakon 10 minuta smo na Terminalu 3, gdje odmah idemo na šalter Air Asie da kupimo karte. Nažalost, za let Air Asia u 19.35 smo zakasnili. Pitam da li imamo ikakvu drugu mogućnost da se prebacimo do Balija večeras i dobijam odgovor da za večeras više nema letova sa Air Asia, ali da pokušamo sa kompanijom Garuda Indonesia koja ima letove za Bali večeras. Večeras možemo letiti samo sa Garuda Indonesia Airlines ili spavati u Jakarti. Garuda Indonesia leti sa Terminala 2, Lion Air, Tiger i Air Asia lete sa Terminala 3.

Opet smo sjeli u aerodromski shuttle bus i vratili se na Terminal 2. Imamo let u 21.30 za 80 eura, ali ima i u 21.55 za 50 eura, što je super vijest.  U 21.55 smo poletili za Bali. Ovo je zemlja koja se sastoji od preko 17.000 ostrva na kojima živi oko 240 miliona stanovnika. Indonezija se sastoji od stotina etničkih i jezičkih grupa. Najbrojniju čine Javanci i oni su i politički dominantni. Islam je dominantna religija koju slijedi oko 86 % stanovnika. Jezik kojim govore skoro svi Indonežani je Bahasa Indonesia koji je varijanta malajskog. Indonezijski jezik se uči u školama i koristi se u svim javnim medijima, a većina Indonežana koristi svoje etničke jezike kao maternje. Javanski se najviše govori kao jezik najveće etničke grupe u zemlji. Java je najnaseljenije ostrvo na svijetu i na njemu živi oko 60 % populacije zemlje. Bez obzira na sve razlike koje postoje između različitih grupa, razvijen je zajednički identitet preko zajedničkog jezika i jakog propagiranja državnog patriotizma. Cijelo područje je nekada bilo sastavni dio holandske kolonijalne imperije poznate kao Dutch East Indies. Dva dana nakon kapitulacije Japana, u avgustu 1945. godine, Sukarno, uticajni nacionalni lider, proglasio je nezavisnost Indonezije i postao njen prvi predsjednik.

<< prethodna                                                                                sledeća >>